Warunki Ogólne Świadczenia Usług
I. Zakres przedmiotowy
- Warunki Ogólne Świadczenia Usług (zwane dalej WOŚU) mają zastosowanie do wszelkich umów i zamówień, których stroną wykonującą świadczenie jest P.P.H.U WIMAR EKSPORT IMPORT MARIAN WIATR (zwany dalej Wykonawcą).
- Przedmiotem umów może być w szczególności obróbka niemetaliczna metali i wykonywanie powłok.
- Niniejsze WOŚU określają w szczególności: procedurę składania zamówień, zasady i terminy ich realizacji, zasady składania reklamacji, terminy płatności.
- Niniejsze Ogólne Warunki Ogólne Świadczenia Usług są zamieszczone również na stronie internetowej Wykonawcy.
II. Zamówienia.
- Zamawiający składa zamówienia faksem, pocztą elektroniczną lub na druku zamówienia. Zamawiający powinien załączyć do zamówienia dokumenty rejestrowe przedsiębiorstwa.
- Zamówienia złożone w formie, o której mowa w zdaniu poprzedzającym winno być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji lub posiadające pełnomocnictwo do występowania w imieniu Zamawiającego.
- Zamówienie złożone przez Zamawiającego powinno wskazywać:
- dokładny opis produktu (parametry techniczne, typ, numer, jakiego środowiska korozyjności będzie miał zastosowanie przedmiot, przeznaczenie obiektu, etc.),
- sposób odbioru (odbiór własny, odbiór przez firmę lub kuriera),
- osobę upoważnioną do dokonania odbioru,
- oczekiwany okres gwarancji, w przypadku nieokreślenia terminu gwarancja nie będzie udzielana,
- należy podać stronę lakierowania, w przypadku braku takiej informacji usługa zostanie wykonana (po obu stronach)
- należy podać kolor RAL oraz połyskliwość lakieru
- W zamówieniach na wykonanie usługi lakierowania proszkowego należy przedstawić rysunki z zaznaczeniem miejsc na wykonanie otworów technologicznych. W przypadku braku rysunków lakiernia nie ponosi odpowiedzialności za wykonane otwory technologiczne.
- Zamówienie musi zawierać specyfikacje materiałową dostarczonych elementów (przede wszystkim parametr odporności temperaturowej). W przypadku braku takiej informacji Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne niepożądane skutki wynikające z technologii lakierowania proszkowego.
- Wykonawca na życzenie Zamawiającego potwierdza zamówienie, w szczególności określając:
- cenę zamówionej usługi oraz (ewentualnie) wysokość udzielonego rabatu,
- termin wykonania
- Zamawiający składając zamówienia oświadcza, że spawy w miejscach łączeń są w 100% szczelne.
III. Ceny.
- Ceny ustalane są indywidualnie do każdego zamówienia.
- Wykonawca zawsze podaje cenę netto.
- Wykonawca zastrzega sobie prawo zmiany cen w zależności od sytuacji rynkowej, wskaźnika inflacji, zmiany kursów walut, zmiany cen materiałów,
- Wykonawca ma prawo podwyższyć ceny umowne w przypadku zmniejszenia zamówienia bądź odstąpienia przez Zamawiającego od wcześniej uzgodnionych poziomów odbioru.
IV. Odbiory
- Wykonanie może zostać wstrzymana w przypadku zalegania przez Zamawiającego z wymagalnymi płatnościami względem Wykonawcy.
- Wykonawca podejmie wszelkie możliwe starania, aby odbiór towaru został zrealizowany w terminie wskazanym w potwierdzeniu zamówienia.
- Wykonawca zastrzega sobie prawo do uzgodnienia z Zamawiającym harmonogramu odbiorów w zależności od wielkości złożonego zamówienia.
- W sytuacji, gdy Wykonawca z przyczyn niezależnych od siebie, nie będzie w stanie wykonać zamówionych polakierowanych elementów w oznaczonym terminie, niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Zamawiającego i wskaże najbliższy możliwy termin dostawy.
- W przypadku braku odbioru powierzonego towaru w terminie 30 dni towar przechodzi na własność Wykonawcy.
V. Odbiór towaru.
- Sposób odbioru polakierowanych elementów przez Zamawiającego strony ustalają indywidualnie, przy uwzględnieniu możliwości przerobu Wykonawcy.
- Polakierowane elementy mogą być pakowane w specjalnej foli stretch, która musi być niezwłocznie usunięta przez Zamawiającego po wykonaniu transportu. Folia, w którą pakowany jest polakierowany materiał służy tylko i wyłącznie do zabezpieczenia elementów do transportu i rozładunku. Transport może odbywać się w tylko ściśle określonych warunkach (do 100km w temperaturze do 19stopni bez nasłonecznienia – w cieniu.)
- W przypadku odbioru polakierowanych elementów transportem własnym, osoba działająca w imieniu bądź na zlecenie Zamawiającego obowiązana jest przedstawić stosowne upoważnienie do odbioru.
- Zamawiający dokonuje odbioru ilościowego i jakościowego polakierowanych elementów oraz niezwłocznie informuje Wykonawcę o wystąpieniu ewentualnych nieprawidłowości. Brak takiej informacji zwalnia Sprzedającego z obowiązku przyjęcia reklamacji.
VI. Płatność.
- Wszelkie płatności Zamawiającego winny być dokonywane na podstawie wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT i w oznaczonym w niej terminie.
- Płatność dokonywana jest gotówką w kasie bądź w formie przelewu bankowego na rachunek Wykonawcy wskazany na fakturze VAT.
- Za dzień zapłaty uważana jest data wpłaty gotówki w kasie bądź data wpływu środków na rachunek bankowy Wykonawcy,
- W przypadku braku zapłaty za dostarczone polakierowane elementy w terminie wskazanym w fakturze VAT, wszelkie należności Zamawiającego stają się natychmiast wymagalne i mogą być dochodzone przez Wykonawcę w pełnym zakresie.
- W przypadku braku zapłaty w określonym na fakturze terminie gwarancja na wykonane usługi przestaje obowiązywać.
VII. Odpowiedzialność Wykonawcy.
- Wykonawca wykonuje lakierowanie zgodnie z aktualnie obowiązującymi normami, posiada aktualne wymagalne atesty jakościowe na materiały wykorzystywane do realizacji zlecenia oraz są oznaczone zgodnie z obowiązującymi dla nich przepisami.
- Wykonawca odpowiada wyłącznie za wady, które uwidoczniły się w warunkach normalnego używania polakierowanych elementów oraz przy jego właściwym wykorzystaniu i eksploatacji.
- Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe zastosowanie oraz magazynowanie sprzedanych polakierowanych elementów przez Zamawiającego lub inny podmiot na jego zlecenie. Polakierowany materiał musi być przechowywany w suchych i przewiewnych pomieszczeniach z wykluczeniem narażenia na działania zewnętrznych warunków atmosferycznych.
- Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności w przypadku, gdy dostarczony materiał do lakierowania nie spełnia parametrów technicznych i konstrukcyjnych pod kątem poddania go obróbce lakierniczej.
- Wykonawca nie odpowiada w przypadku, gdy z polakierowanych elementów nie zostanie usunięta folia stretch po dostarczeniu go na miejsce dostawy. W przypadku zabezpieczenia elementów folią ochronną, folia ta powinna zostać natychmiast usunięta, w innym przypadku może dojść do zwulkanizowania się folii i powstania nieusuwalnych plam, za co Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności.
- Do odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady polakierowanych elementów nie będą miały zastosowania przepisy art. 560, art. 561, art. 562 oraz art. 566 Kodeksu Cywilnego.
- Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za kratery powstające na powłoce proszkowej podczas utwardzania farby są widocznym efektem odgazowania podłoża. Lakiernia nie ponosi odpowiedzialności za powyższy efekt.
- Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenie elementów które mogą ulec uszkodzeniu w temperaturze wypalania farby czy ponad 200 stopni Celsjusza
- W przypadku przemalowywania pomalowych uprzednio elementów Wykonawca nie udziela gwarancji oraz nie bierze odpowiedzialności za efekt końcowy.
- Wykonawca nie bierze odpowiedzialności ani nie udziela gwarancji za jakość elementów które zostały ocynkowane kilka lat wstecz.
- W przypadku braku omiatania ocynków korundem Wykonawca nie udziela gwarancji.
- W przypadku braku omiatania stali czarnej tzn śrutowania i braku podkładu cynkowego Wykonawca nie udziela gwarancji
- W przypadku braku szkiełkowania dostarczonych blach profili elementów Wykonawca nie udziela gwarancji na wykonane usługi malowania.
- W przypadku śrutowania malowania podkładem cynkowym i farbą nawierzchniową Wykonawca udziela 12 miesięcy gwarancji.
VIII. Reklamacje.
- W przypadku reklamacji z tytułu gwarancji zleceniodawca zobowiązany jest przedstawić wykonawcy w celu rozpoczęcia procedury reklamacyjnej następujące dokumenty dotyczące przedmiotu reklamacyjnego:
- dokument gwarancji,
- Potwierdzenie terminowej zapłaty za fakturę VAT na reklamowane zlecenie
- zamówienie,
- dowód dostawy materiału do lakierni.
- dokument WZ przy wydaniu towaru klientowi
- paragon fiskalny lub faktura vat UWAGA!!! W przypadku braku w/w dokumentów reklamacje nie będą uwzględniane.
- Reklamacje ilościowe oraz uszkodzenia mechaniczne muszą być zgłaszane przy odbiorze polakierowanych elementów. Z reklamacji będzie sporządzany protokół reklamacyjny.
- Reklamacje jakościowe muszą być zgłaszane nie później niż w terminie 14 dni od daty odbioru polakierowanych elementów. Zgłoszenie powinno zawierać opis wady.
- Reklamacje dotyczące wad ukrytych, tj. wad, których Zamawiający nie mógł wykryć w chwili wydania polakierowanych elementów, muszą być zgłaszane Wykonawcy pisemnie w ciągu 14 dni roboczych od momentu ich wykrycia, nie później jednak niż w ciągu jednego miesiąca od daty odbioru.
- Reklamacja będzie rozpatrzona w ciągu 14 dni roboczych od dnia zgłoszenia i ewentualne reklamacje wykonane – naprawione w tylko i wyłącznie w siedzibie firmy Wykonawcy.
IX. Gwarancja.
- Gwarancja wystawiona jest na „dokumencie gwarancyjnym” z uwzględnieniem warunków gwarancji w nim zawartych.
- Wykonawca nie udziela gwarancji oraz nie ponosi odpowiedzialności, za jakość prze lakierowanych elementów (wyjątek stanowią blachy ocynkowane hutniczo powlekane lakierem przez hutę-, których powłoka spełnia parametry techniczne dla poddania jej końcowej obróbce lakierowania proszkowego)
- Wyłączeniu z gwarancji podlegają uszkodzenia powłoki malarskiej spowodowane:
- wadą konstrukcyjną malowanych obiektów,
- czynnikami mechanicznymi,
- czynnikami chemicznymi wywołanymi niewłaściwą konserwacją lub jej brakiem, konserwacją nie zgodną z zaleceniami wykonawcy lub kontaktem z czynnikami chemicznymi nie występującymi w określonych warunkach eksploatacji obiektu.
- Gwarancji nie podlegają elementy, których szkody zostały wywołane na skutek działania temperatury powyżej 70 C na lakierowaną powierzchnie.
- Gwarancja nie obejmuje elementów lakierowanych, na których wady powstałe w trakcie użytkowania nie przekroczą 5% powierzchni.
- W przypadku braku zapłaty w określonym w Fakturze VAT terminie Wykonawca anuluje udzielaną gwarancję na całe zlecenie.
- Nie podlegają gwarancji polakierowane profile uszkodzone mechanicznie i chemicznie lub narażone na działanie agresywnego środowiska w trakcie użytkowania.
- Aby mogła być udzielona gwarancja:
- powierzchnia lakierowana musi być w stanie surowym (nie poddana żadnej wcześniejszej obróbce),
- elementów polakierowanych nie należy poddawać obróbce mechanicznej (gięcie, cięcie, tłoczenie, itp.),
- w przypadku elementów przeznaczonych do lakierowania proszkowego należy uwzględnić fakt „punkt styku zawieszki”,
- elementy ocynkowane „ogniowo” przed lakierowaniem muszą być poddane starannej obróbce oscylacyjno-mechanicznej w celu usunięcia wad występujących w powłoce typu – zlewy, zacieki, wtrącenia itp. (obróbka mechaniczna po stronie zamawiającego),
- elementy ze stali „czarnej”, na których występują ostre krawędzie konstrukcji lub powstałe w wyniku cięcia, otworowania itp. muszą zostać odpowiednio mechanicznie wyoblane przed wykonaniem obróbki lakierowania proszkowego inaczej w miejscach ostrych krawędzi mogą wystąpić ogniska korozji, co nie będzie podlegało reklamacji (wybolenie mechaniczne krawędzi po stronie zamawiającego),
- powłoka cynkowa wyrobów przeznaczonych do lakierowania musi spełniać wymagania określone w normie PN- EN-ISO 1461 „Powłoki cynkowe nanoszone na stal metodą zanurzeniową (cynkowanie jednostkowe) – wymagania i badania”, która jest tłumaczeniem niemieckiej wersji językowej EN_ISO 1461: 1999, stanowiącej wprowadzenie międzynarodowej ISO 1461:1999,
- w przypadku kontynuacji zlecenia należy wpisać taką uwagę w zamówieniu, co ma związek z uzyskaniem powtarzalności powłoki lakierniczej. W przeciwnym razie Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne różnice w odcieniach bądź połysku,
- powierzchnie lakierowane proszkowo muszą być poddane okresowemu myciu. Do mycia należy używać czystej wody wodociągowej z niewielkim dodatkiem obojętnych środków myjących (konserwacje należy przeprowadzić przynajmniej raz w roku).
- Przy wykonaniu powłoki lakierniczej na różnego rodzaju materiałach (stal czarna, aluminium, stal ocynk) mogą wystąpić znaczne różnice w odcieniach w przypadku kolorów jaskrawych – jasnych np. żółtych i pomarańczowych.
- Ewentualna naprawa powłoki lakierniczej w przypadku elementów zabudowanych będzie wykonywana lakierami renowacyjnymi.
- Na elementach ocynkowanych mogą wystąpić nierówności powłoki lakierniczej wynikające z nierównomiernej struktury nałożonego ocynku w cynkowni ogniowej wynikającej z charakterystyki takiego zabezpieczenia.
- Okres, na który udzielana jest gwarancja określany jest indywidualnie w zależności od parametrów obiektów malowanych zgodnie z warunkami określonymi w dokumencie gwarancji.
- Stal czarna przed malowaniem proszkowym musi być poddana obróbce strumieniowo-ściernej w celu usunięcia zanieczyszczeń, rdzy, zendry oraz polepszenia przyczepności farby do podłoża. Na żądanie klienta lakiernia pominie tę obróbkę, co skutkować będzie nie udzieleniem gwarancji na malowanie proszkowe. Wykonawca nie ponosi w takim wypadku odpowiedzialności za brak przyczepności farby oraz wykwity rdzy.
- aluminium musi być poddane szkiełkowaniu
- na stal śrutowaną musi być zastosowany podkład cynkowy
- stal ocynkowana musi być poddana obróbce strumieniowo ściernej omiatanie korundem
X. Rozstrzyganie sporów.
- Strony będą dążyły do polubownego załatwienia wszelkich sporów wynikłych na tle współpracy handlowej.
- W braku porozumienia spory będą rozstrzygane przez sąd powszechny miejscowo właściwy dla siedziby Wykonawcy.
XI. Postanowienia końcowe.
- Strony będą na bieżąco informowały o zmianach w zakresie danych dotyczących Stron.
- Strony ponoszą odpowiedzialność za działania osób trzecich, którymi się posługują przy realizacji zamówienia, jak za swoje własne działania.
- Klient zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji poufnych, które uzyska w trakcie współpracy z Wykonawcą.
- Obowiązek, o którym mowa w pkt. 3 jest nieograniczony w czasie.
- W sprawach nieuregulowanych w WOŚU zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz innych właściwych aktów prawnych.