Warunki Ogólne Świadczenia Usług Śrutowania i Szkiełkowania
I. Zakres przedmiotowy
- Warunki Ogólne Świadczenia Usług (zwane dalej WOŚUŚiS) mają zastosowanie do wszelkich umów i zamówień, których stroną wykonującą świadczenie jest P.P.H.U WIMAR EKSPORT IMPORT MARIAN WIATR (zwany dalej Wykonawcą).
- Przedmiotem umów może być w szczególności obróbka niemetaliczna metali i wykonywanie powłok.
- Niniejsze WOŚUŚiS określają w szczególności: procedurę składania zamówień, zasady i terminy ich realizacji, zasady składania reklamacji, terminy płatności.
- Niniejsze Ogólne Warunki Ogólne Świadczenia Usług Śrutowania i Szkiełkowania są zamieszczone również na stronie internetowej Wykonawcy i w siedzibie.
II. Zamówienia.
- Zamawiający składa zamówienia faksem, pocztą elektroniczną lub na druku zamówienia. Zamawiający powinien załączyć do zamówienia dokumenty rejestrowe przedsiębiorstwa.
- Zamówienia złożone w formie, o której mowa w zdaniu poprzedzającym winno być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji lub posiadające pełnomocnictwo do występowania w imieniu Zamawiającego.
- Zamówienie złożone przez Zamawiającego powinno wskazywać:
- dokładny opis produktu (parametry techniczne, typ, numer, jakiego środowiska korozyjności będzie miał zastosowanie przedmiot, przeznaczenie obiektu, etc.),
- sposób odbioru (odbiór własny, odbiór przez firmę lub kuriera),
- osobę upoważnioną do dokonania odbioru,
- oczekiwany okres gwarancji – całkowity brak gwarancji,
- należy podać stronę oczyszczania, w przypadku braku takiej informacji usługa zostanie wykonana (po obu stronach)
- należy podać sposób jaki mają być oczyszczone elementy (stal surowa tylko i wyłącznie śrutowanie stal kwasoodporna i aluminium – szkiełkowanie)
- W zamówieniach na wykonanie usługi oczyszczania należy przedstawić rysunki z zaznaczeniem miejsc na wykonanie otworów technologicznych. W przypadku braku rysunków lakiernia nie ponosi odpowiedzialności za wykonane otwory technologiczne.
- Zamówienie musi zawierać specyfikacje materiałową dostarczonych elementów (przede wszystkim parametr odporności temperaturowej). W przypadku braku takiej informacji Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne niepożądane skutki wynikające z technologii śrutowania czy też szkiełkowania.
- Wykonawca na życzenie Zamawiającego potwierdza zamówienie, w szczególności określając:
- cenę zamówionej usługi oraz (ewentualnie) wysokość udzielonego rabatu,
- termin wykonania
- Zamawiający składając zamówienia oświadcza, że spawy w miejscach łączeń są w 100% szczelne.
III. Ceny.
- Ceny ustalane są indywidualnie do każdego zamówienia.
- Wykonawca zawsze podaje cenę netto.
- Wykonawca zastrzega sobie prawo zmiany cen w zależności od sytuacji rynkowej, wskaźnika inflacji, zmiany kursów walut, zmiany cen materiałów,
- Wykonawca ma prawo podwyższyć ceny umowne w przypadku zmniejszenia zamówienia bądź odstąpienia przez Zamawiającego od wcześniej uzgodnionych poziomów odbioru.
IV. Odbiory
- Wykonanie może zostać wstrzymana w przypadku zalegania przez Zamawiającego z wymagalnymi płatnościami względem Wykonawcy.
- Wykonawca podejmie wszelkie możliwe starania, aby odbiór towaru został zrealizowany w terminie wskazanym w potwierdzeniu zamówienia.
- Wykonawca zastrzega sobie prawo do uzgodnienia z Zamawiającym harmonogramu odbiorów w zależności od wielkości złożonego zamówienia.
- W sytuacji, gdy Wykonawca z przyczyn niezależnych od siebie, nie będzie w stanie wykonać zamówionych oczyszonych elementów w oznaczonym terminie, niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Zamawiającego i wskaże najbliższy możliwy termin dostawy.
V. Odbiór towaru.
- Sposób odbioru oczyszczonych elementów przez Zamawiającego strony ustalają indywidualnie, przy uwzględnieniu możliwości przerobu Wykonawcy.
- Odbiór musi nastąpić tego samego dnia w którym Klient dostaje informację o fakcie oczyszczenia konstrukcji.
- W przypadku odbioru elementów oczyszczonych Klient bierze na siebie fakt że elementy zaczną korodować i pokryje koszty ponownego oczyszczenia elementów lub obierze je w stanie jakim będą się znajdowały.
- Zamawiający dokonuje odbioru ilościowego i jakościowego oczyszczonych elementów oraz niezwłocznie przy odbiorze informuje Wykonawcę o wystąpieniu ewentualnych nieprawidłowości. Brak takiej informacji zwalnia Sprzedającego z obowiązku przyjęcia reklamacji.
- W przypadku braku odbioru towaru przez 14 dni od informacji że detale są do odbioru Wykonawca może elementy zezłomować.
- Jeżeli Wykonawca ich nie zezłomuje można będzie je wykupić za 500zł netto
VI. Płatność.
- Wszelkie płatności Zamawiającego winny być dokonywane na podstawie wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT i w oznaczonym w niej terminie.
- Płatność dokonywana jest gotówką w kasie bądź w formie przelewu bankowego na rachunek Wykonawcy wskazany na fakturze VAT.
- Za dzień zapłaty uważana jest data wpłaty gotówki w kasie bądź data wpływu środków na rachunek bankowy Wykonawcy,
- W przypadku braku zapłaty za dostarczone oczyszczone elementy w terminie wskazanym w fakturze VAT, wszelkie należności Zamawiającego stają się natychmiast wymagalne i mogą być dochodzone przez Wykonawcę w pełnym zakresie.
VII. Odpowiedzialność Wykonawcy i Zleceniodawcy.
- Wykonawca wykonuje oczyszczanie strumieniowo- ścierne szkiełkowanie i śrutowanie
- Wykonawca nie odpowiada za wyginanie się cienkich elementów podczas oczyszczania cała odpowiedzialność za uszkodzenia jest po stronie Zamawiającego.
- Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe zastosowanie oraz magazynowanie oczyszczonych elementów przez Zamawiającego lub inny podmiot na jego zlecenie. Oczyszczony materiał musi być zabezpieczony i od razu pomalowany po oczyszczeniu.
- Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności w przypadku, gdy dostarczony materiał do oczyszczania strumieniowo ściernego nie spełnia parametrów technicznych i konstrukcyjnych pod kątem poddania go obróbce oczyszczania ściernego , śrutowania i szkiełkowania.
- Wykonawca nie odpowiada za efekt i uszkodzenia detali podczas oczyszczenia śrutowania i szkiełkowania w przypadku elementów: zaolejonych, pokrytych: gumą, plastikiem, mocnej korozji czy pokrytych cynkiem który zostanie zerwany częściowo lub w całości na powierzchniach czyszczonych.
- W przypadku dostarczenia elementów – konstrukcji pomalowanych proszkowo – cała odpowiedzialność za uszkodzenia, falowanie blachy deformacje elmentów wynikłe podczas obróbki ponosi Zleceniodawca gdyż elementy proszkowo malowane nie nadają się do wyżej wymienionej obróbki.
VIII. Reklamacje.
- W przypadku reklamacji z tytułu gwarancji zleceniodawca zobowiązany jest przedstawić wykonawcy w celu rozpoczęcia procedury reklamacyjnej następujące dokumenty dotyczące przedmiotu reklamacyjnego:
- dokument gwarancji,
- zamówienie,
- dowód dostawy materiału do lakierni.
- dokument WZ przy wydaniu towaru klientowi
- paragon fiskalny lub faktura vat UWAGA!!! W przypadku braku w/w dokumentów reklamacje nie będą uwzględniane.
- Reklamacje ilościowe oraz uszkodzenia mechaniczne muszą być zgłaszane przy odbiorze oczyszczanych elementów. Z reklamacji będzie sporządzany protokół
IX. Gwarancja.
- Na oczyszczanie strumieniowo ścierne oraz szkiełkowanie – BRAK GWARANCJI